Pociągiem po linii 281

Przejazd pociągu specjalnego na trasie Chojnice - Kamień Krajeński - Sępólno Krajeńskie - Więcbork - Mrocza - Nakło nad Notecią - Bydgoszcz - Serock - Wierzchucin - Tuchola - Chojnice. Organizatorem pociągu było Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, oraz Trip&Travel Polska z siedzibą w Koronowie.

Pociąg objęty był patronatem: Burmistrza Chojnic, Burmistrza Kamienia Krajeńskiego, Wójta Gminy Chojnice, Burmistrza Koronowa, Starosty Nakielskiego, Burmistrza Nakła nad Notecią, Burmistrza Mroczy, Burmistrza Więcborka, Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, Fundacji Inspiro prowadzącej kampanię spoleczną ,,Tiry na Tory,, , MZK Chojnice, Radia Weekend FM, Polskiego Radia Pomorza i Kujaw, PortaluKujawskiego.pl, Gazety Więcborskiej, Gazety - Czas Chojnic, oraz Gazety Pomorskiej.

Zadaniem pociągu było promowanie reaktywacji połączeń pasażerskich na liniach kolejowych 281 na odcinku Chojnice  - Więcbork - Nakło - Kcynia - Gniezno, 240 na odcinku Więcbork - Sosno - Pruszcz Bagienica - Terespol Pomorski, oraz 241 Tuchola - Pruszcz Bagienica - Koronowo
Pociąg wyruszył z Chojnic z niewielkim opóźnieniem spowodowanym awarią lokomotywy, którą trzeba było wymienić na inną. W pociągu przez cały czas prowadzona była przez Prezesa Towarzystwa Miłośników Ziemi Koronowskiej Dariusza Krzyżelewskiego kampania społeczna Tiry na tory, uświadamiająca społeczność i edukująca o szkodliwości transportu drogowego. Pasażerowie otrzymali materiały edukacyjne wydane przez Fundacje Inspiro w Łodzi, która również objęła swoim patronatem przejazd pociągu. Podróżni wysiedli z pociągu bogatsi o wiedzę w jaki sposób powinien wyglądać transport towarowy, i jak należy postępować aby zminimalizować ilość Tirów na drogach, wiedzą już, że Tiry powinny jeździć na platformach kolejowych a nie po drogach, ładunek powinien być przewożony tylko na końcowym odcinku ze stacji kolejowej bezpośrednio do odbiorcy, jak to ma miejsce w krajach zachodnich.
W pociągu w jednym z wagonów cały czas był miniWars oferujący gorące napoje, oraz przekąski i zupy. Był również kiosk, w którym można było zakupić prasę kolejową.
Na stacji Sępólno Krajeńskie zainscenizowano zuchwały napad na pociąg przez kowbojów, którzy najpierw podbiegli na koniach po czym strzelając z rewolwerów wtargnęli do pociągu i wyprowadzili podróżnych z rękoma do góry na peron ustawiając ich w jednym rzędzie żądając okupu. W pociągu przewożony był worek złota, i został on zrabowany przez łobuzów, którzy uciekli w niewiadomym kierunku darując życie pasażerom. Miejscowy szeryf szybko ustalił, że odpowiedzialność za napad ponosi dyrekcja i pracownicy Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie wspomagani przez wolontariuszy, którzy chcieli w ten sposób uczcić przejazd pociągu.
Kolejna atrakcja czekała w Więcborku, tam pociąg miał prawie trzy godzinny postój. Pociąg został przywitany przez zespól muzyczny Emifon, który zadbał o oprawę muzyczna podczas postoju pociągu. Na stacji wystąpił publicznie w imieniu organizatorów Rafał Wąsowicz, oraz Damian Otta, panowie podziękowali patronom pociągu, oraz sponsorom, jak również przybliżyli przybyłym na stację Więcbork ideę pociągu specjalnego i jego intencje. Większość pasazerow wykorzystała wolny czas i piękną pogodę na zwiedzanie Więcborka. Pociągiem podróżowało ponad 250 osób, opończ mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż linii Chojnice - Nakło, pociągiem podróżowały osoby z Płocka, Trójmiasta, Elbląga, Sosnowca, Krakowa, Stargardu Szczecińskiego, Warszawy, Wrocławia, Torunia, Łodzi, Czerska, Śliwic, Osia, Skórcza, Koronowa, i innych. a także z zagranicy : Niemiec, Czech, Anglii, oraz ze Słowacji.  Warto podkreślić, ze stacja Więcbork została na przyjazd pociągu gruntownie posprzątana, podobnie stacje w Sępólnie Krajeńskim i Witosławiu. W dalszą drogę pociąg wyjechał o godzinie 13:21 po drodze na stacji Rajgród wsiadła grupa ponad 50 osób udająca się na Dożynki Gminne do Witosław - bilety mieszkańcom Gminy Mrocza opłacił Urząd Gminy w Mroczy. Na stacji Witosław pociąg został powitany chlebem i solą, oraz przez zespół muzyczny ,,Iskierka,, z Pilzna w Czechach. O godzinie 14:53 zgodnie z rozkładem jazdy pociąg wjechał na stacje Nakło nad Notecią - od tej pory przez Bydgoszcz - Serock - Wierzchucin - Tucholę do Chojnic pociąg pojechał już jako normalny skład regionalny zabierając po drodze chętnych pasażerów.